Utan studio

Här kommer ett litet tips jag lärde mig idag. Fixade ihop en liten ministudio där jag fotade mina smycken som kom från JFR.
Man behöver ingen studio för att fota produktbilder. Det enda man behöver är vitt papper, tejp och reflexskärmoch (reflexskärmen är inte så nödvändig så om du inte har någon så gör det inget. För er som undrar hur man skaffar reflexskärm utan att behöva pröjsa så mycket så klickar ni här) och ett fönster.
Jag tejpade fast pappret vid fönstret, ett i bakgrunden och ett på sidan så det blev vitt överallt. Sen satte jag reflexskärmen så det kom ljus på armbandet och sen körde jag bara på.
Bilden blev lite grå i bakgrunden, vilket det blir tyvärr när man fotar med papper som bakgrund och underlag. Men då får man färga bakgrunden vit i PS eller nåt annat program.
Fotade med M,ISO 200 och ett stort bländartal. Hade stort bländartal eftersom jag hade ganska snabb slutartid.

Kommentarer
Postat av: vickan

vill du bli dgaens på min blogg?:D

2012-02-15 @ 16:31:35
URL: http://vickany.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0